Tiedote takapihan keinuista 17.9.2010

Vuonna 2008 valmistunut kuntoarvio sisälsi suosituksen takapihan keinujen turvallisuustarkastuksesta. Hallitus suoritti turvallisuustarkastuksen asiantuntijoiden avulla kesäkuussa 2010. Havaittiin, että keinuteline ei vastannut voimassa olevia turvallisuusnormeja (SFS-EN 1176-1 – 1176-6 ja turva-alustojen osalta normia SFS-EN 1177).

23.6. hallitus päätti poistaa keinuistuimet käytöstä siksi aikaa, kunnes uusi keinuteline saataisiin hankittua. Vanhaa keinutelinettä ei ollut mahdollista muuttaa turvallisuusnormien mukaiseksi, koska istuimet olivat liian lähellä runkoa. Vanhat keinuistuimet ja ketjut ovat turvallisuusnormien mukaiset.

Tarjouskilpailun perusteella hallitus valitsi keinutelineen toimittajaksi Puuhamies Oy:n.  Vanhan keinutelineen purku ja uuden asennus suoritettiin torstaina 16.9.2010. Uusi keinu on turvallisuusnormien mukainen sekä telineen että alustan osalta. Keinun turva-alue (3 x 7,4 metriä) on peitetty turvahiekalla.

Toivomme mukavia ja iloisia keinuhetkiä keinujille ja vauhdin antajille!

As Oy Kalkunkartanon hallitus

Jätä kommentti